St Patrics Day


Kommer det en högtid ska man ta tillfället i akt och fira! Och jag kan informera alla er som trodde att jag och Lisa skulle va de enda grönklädda människorna i Stockholm kan ta er. Helt plötsligt var alla irländare! Gröna klänningar, slipsar och hattar syntes lite här och var kring stadens gator och torg. Väldigt trevligt tycker jag med en sån här högtid, varför kan inte vi i Sverige införa en egen liknande tradition, med färgtema? Kanske därför att den antagligen skulle gå i beiget eller på sin höjd i någon grå nyans.. Men en parad då? För det har jag hört är det dom gör på Irland den 17e mars, dom går i parader. Det skulle väl va kul hurrni, "Karnevalen i Stockholm", weey!

För att sammanfatta kvällen lite kort så var vi inte på nån irländsk pub. Vi orkade helt enkelt inte med den 48 meter långa kö som slingrade sig utan för det ställe vi sätt ut, så vi drog till några andra ställen, höhö.. Indigo måste vi i alla fall se till att besöka någon mer gång. Verkade väldigt bra, om man får sittplats då vill säga.
Planen var ju att INTE gå ut och "klubba" denna heliga dag, men efter ett par öl så gör sig danssuget sig påmint och vad gör man då? jo man går ut och möter upp I och Co. (se nedan)



Idag fyller min syster 10 år, och flitig finurligt-läsare som hon är kände jag mig tvungen att uppmärksamma detta.

Kommentarer
Postat av: wennberg

är din syster som jag träffade nybliven 10åring?....

Postat av: H

jag har många systrar jag

2007-03-19 @ 15:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback