Jag känner en doft av pinne

14 mars är den 73:e (74:e under skottår) dagen på året i den gregorianska kalendern, det är 292 dagar kvar till årets slut. Namnsdagsbarnen är Matilda och Maud och vi gratulerar Taylor Hanson(känd från gruppen Hanson) på födelsedagen. Mycket mer än så blir det tyvärr inte av den 14e mars 2007. Gunnsi fortsätter att roa oss med sina små spex och utspel. Riktigt intressant idag på naturkunskapen då mr Scharin testar en ny väg genom pedagogikens hårda terräng och förklarar grundämnenas föreningsprocess med hjälp av ett tankeexperiment bestående av äpplen och apelsiner. Kanske ännu mer intressant hur han sen lyckas med konststycket att spela helt oberörd av de efterföljande skrattsalvorna. Vilken man. Denna glada jargong från min sida kommer dock förändras radikalt efter naturprovet på tisdag. Jag måste säga att jag imponeras av alla er som verkar förstå sig på det här med joner och kemiska föreningar. Nä, tyvärr kan nog inte ens äpplen och apelsiner rädda mig från att få ett stort fet IG på provet.

Kul med fint väder förresten, riktigt kul.

Janis Joplin, woodstock 69


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför en bild på janiiiiz H? nu står du högst upp ;) mihihi

2007-03-15 @ 09:00:19
Postat av: Anonym

Det kändes rätt helt enkelt

:)

2007-03-15 @ 18:07:51
Postat av: Anonym

jaso, jaso, okej, okej, härligt, härligt.
plugga historia vare va? uh.

2007-03-15 @ 20:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback