småkusiner

Idag ska jag för första gången få träffa mina småkusiner. På midsommarafton fördubblades faktiskt mitt kusinantal. Jag hade 2, nu har jag 4. Det är Stor skillnad. Nu har de växt till sig lite, fått lämna kuvösen och båda passerat 2 kilos strecket. Att få hålla i dom är nog för mycket begärt idag, men lika bra det, skulle nog bara ha sönder dom. Elsa och Edwin är deras namn.

image689

Som vanligt så funderade jag på en sak. Är det bara mina fötter som är så förbannat känsliga eller går alla sko-fashionistas omkring med kroniskt ont i fötterna? Min poäng: Jag har alltid skoskav. Igår var det diskodojorna som var källan till mina såriga fötter. Så jag undrar, har ni nått speciellt knep? Kanske nån kräm eller osynliga skoskavsplåster som ni använder er av, eller är era fötter helt enkelt täckta av ett tjockt lager elefanthud som gör att ni inte känner av den egentliga smärtan? Jag, liksom alla tjejer, gillar skor. Men nu har jag snart nått breakpoint, jag orkar inte mer! Så om ni någon gång i framtiden får syn på ett par trasiga fötter som är ute och går så är det antagligen jag som gett upp det här med skor, trotsar det svenska klimatet och går barfota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback