för jag är trevlig och social!

Svara på den här frågan, du har noll sekunder i betänketid: Vilka är dina positiva egenskaper?
Tänk dig också att klockan är 09.00. De senaste 3 månaderna har detta klockslag visat mitt i natten och nu har du istället varit vaken i snart 3 timmar. Föreställ dig även att du blir utfrågad, som likt ett polisförhör, av en tant med läskiga tänder samtidigt som en inte allt för ful kille stirrar på dig. Rummet är klaustrofobiskt litet och du känner hur syret i rummet sakta börjar sina. Detta, mina vänner, är en arbetsintervju. Den andra jag någonsin gått på men lätt den läskigaste hittills. Jag minns knappt vad jag svarade men antagligen var det nått i stilen med (och då med ett femtiotal "öööh" mellan vare ord) "jag är trevlig och social", något som dessutom är en stor fet lögn! Sen när blev jag social? och jag är väl inte direkt trevlig? nä tvärtom så är jag ofta väldigt elak. Att jag dessutom är medveten om min medfödda ondska gör mig bara ännu mindre kvalificerad för jobbet. För alla jobb egentligen! Jag skulle nog passa bäst på en fabrik där man sorterar saker. Kanske spik, kanske duplobitar, kanske pollygodis, ja vad som helst egentligen där man inte alls behöver va trevlig. Så om någon har ett sådant jobb till övers så är det bara att hojta till.

Nu måste jag snart börja tänka ut vad för utstyrsel jag ska bjuda på ikväll! Och då också kanske ladda upp med ett antal koffeintabletter... Men jag är ju inte den som säger nej till en utekväll, så det är det värt för att få behålla mitt partypinglarykte där på stureplan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback