Burn it up!

Även idag är jag för pigg för att somna. Antagligen blir det några mackor i natt oxå. Nattfika är nämligen det bästa sömnpillret. Ge mig en ostochskinkmacka och jag är borta på 2 sek, garanterat.

Jobbet verkar f.ö. vara kul. Intressant när kineser ringer in och glömmer bort att dom någonsin skaffat barn. Underligt när förvirrade damer ringer in och ska adressändra åt diverse anstalter. Men tydligen var jag en naturbegåvning på tab-tangenten så det här borde bli en lätt match.

En sak till hände idag. Jag gav mig ut för att övningsköra, och inget ovanligt med det! men pappa glömmer visst att berätta en liten detalj... nämligen den om nedväxling innan backe. Där kommer jag farandes i typ 50 på vad jag tror är 3ans växel, i full kaross mot himlabacken(se tyresö strand). När vi nästan nått toppen märker jag att vi inte längre rullar framåt. Om något så går det bakåt! Jag får panik och börjar stampa på alla pedaler jag kan hitta samtidigt som jag drar och sliter i växelspaken. Nu börjar det ryka. Tjock rök från motorhuven och motorn börjar låta som en spättad gris. Sen blir allt svart. I nästa stund är vi uppe på toppen. Jag stänger av motorn och försöker sluta hyperventilera. Då känner jag den stickande lukten av bränd bil och jag erkänner mig själv skyldig till bil-misshandlare. Ägget mår inte bra och det är mitt fel! När jag kör vidare låter den inte som förut och jag undrar om den någonsin kommer göra det igen. Det hela blir ju inte bättre av att jag lite senare vid Vi Strands parkering möter Oliver i bil med resenärer. De kan omöjligt ha undgått odören av bränd bil. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: C

hahaha nää stackare! :D fast underhållande att läsa om! moaha

2007-08-28 @ 23:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback