Göteborg utvärdering

Göteborg var trevligt måste jag säga. Framför allt tycker jag det är kul att komma bort ibland. Och så gillar jag att åka tåg så det gör absolut ingenting att vi åkte InterCity som ska runda hela Sverige innan den når slut destinationen. Speciellt inte om man har skolkatalogen med sig, då har man underhållning i timmar. 

I Göteborg har vi fikat, kollat på film (det är svårt att låta bli med projektor och värsta surroundanläggningen i samma rum man bor i), vandrat i staden, testat gbgs uteliv (även om vi kanske inte var på höjdarställena, hehe) och umgåtts med diverse människor. Jag vet inte om de är de ställena vi var på eller så, men nu har det bevisats två ggr att göteborgare inte är några höjdare på att dansa direkt. Det se lixom bättre ut på candy. En sakvi kommit på är att Candy har mycket gemensamt med McDonalds. T.ex. tar de båda betalt för vattnet något som vi finner extremt upprörande.

130392-25

En sak som får mig att känna mig som en stolt stockholmare (jo jag är nästan det) är att Stockholm inte har börjat julpynta än, i alla fall inte i samma omfattning som denna stad tack och lov. I Göteborg hade de fått nån slags vi-vill-dekorera-som-de-gör-i-usa-noja. Lampor, tomtar och julgranar över allt och det är inte ens december!! Nej jag tycker snarare man ska dra ut på själva firandet av julen istället för att bygga upp förväntningarna så mycket. Ju tidigare man börjar pynta ju tidigare börjar man längta. Julafton är bara en dag. EN FJUTTIG DAG! så snälla, vänta tills advent i alla fall. 

Oj va långt det blev. Men nu vet du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback