Sjuka djur

Jag är chockad. Vad är det för små djävulslika djur som smyger om kring i trakterna?! Min kanin dog i går, men det är inte det jag är chockad över då den levt i vad som känns som de längsta åtta åren i mitt liv. Nej det som chockar mig är det som skulle till att bli det stackars djurets öde efter dess död: 

Vi hade inte tid att begrava lilla Tuss i lördags så vi tänkte att den får ligga tills imorrn. Så går jag ner nu på söndagen och slänger ett öga ut mot buren. Till min förvåning ser jag ingen kanin. Går och frågar de övriga familjemedlemmarna om de helt sonika redan genomfört begravningscermonin utan mig. Men icke. Vi går ner (tro inte jag vågar gå ner själv nu när jag börjat fantisera om en nu återuppstånden kanin. Kanske skulle inte likstelheten helt "mjuknat" än och den hoppar runt där som en stelopererad ponny). Vid buren möts vi av ett uppbrutet hönsnät och tydliga spår av att något dragit ut kaninliket ur buren. Här av min fråga: Vad har vi för sjuka varelser som springer omkring på tomterna och äter husdjurskadaver?! Jag känner mig äcklad. Jag har resonerat och kommit fram till att det antagligen är en katt (dock en ganska så intelligent en) som ligger bakom detta illdåd, så det kan ni ju tänka på när er söta lilla katt kommer in på kvällen och ni tar upp och gosar med den. Det är ett sjukt djur ni håller i.

130392-36

Kommentarer
Postat av: katten

haha du är sjuk hanna :) söt men ändå så sjuk.

2006-12-04 @ 21:01:35
Postat av: kattmama

ps. rip Tuss, beglagar sorgen!

2006-12-04 @ 21:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback