i'm looking in on the good life i might be doomed never to find

(Bara för att ha en så lång rubrik som möjligt)

Idag var jag i skolan i cirkus 1timmer och 39 minuter. Gick dit endast för att göra det som så många så länge fasat för: provet i internationell ekonomi. Tänker inte uttala mig om min prestation då jag ofta tror för mycket om mig själv. Man ska tänka att man får ig så räddar man sig själv från den bittra känslan av besvikelse. Eller så blir man bara glad helt enkelt. (pessimist? vem, jag?) 

Jag inbillar mig i alla fall att jag är på bättringsvägen idag, så håll ut små vänner! I will soon be the guy you married. Så jag hoppas att jag imorgon bitti slipper förnedringen av att försöka nå den kommunala vårdcentralen. Det här var min morgon idag, torsdag: Telefontiden är från klockan 8.00. 8.01 ringer jag första gången. Upptaget. 8.02. Upptaget. 8.03. Upptaget osv.. 8.19 och äntligen kopplar det. "Hej och välkommen till Tyresö vårdcentral, för akut vård och läkartid idag, tryck 2" vilket jag därefter gör. "Vi har inga lediga tider kvar, vänlig försök igen nästkommande vardag". I min ilska somnar jag utslagen på soffan.

Nu sitter jag och lyssnar på The Shins, det är verkligen mysmusik! Och nyss såg jag på vänner, sista avsnittet episod 6. När Chandler friar till Monica. Jag blir tårögd varje gång! (och bara 30% avundsjuk) Nä men det var också mysigt faktiskt.

130392-45

Varför en bild med fyrverkerier? Ja du, det kändes rätt helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: ~M~

Shit vilken fin bild! Är det du som tagit den?

Postat av: A

Haha, söt du är Hanna. "i min ilska somnade jag utslagen på soffan" stackare..!

2006-12-16 @ 16:38:23
Postat av: Hanna

~M~: Du anar inte hur mycket jag önskar att så vore fallet. Men tyvärr. Dock lovar jag att träna min fotografiska förmåga så att en dag kunna framkalla liknande bilder.

2006-12-17 @ 10:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback