en juldag

Så var julen över, och jag var inte ens beredd på att den kom. Det var mitt livs kortaste julfirande. Köpa paket och ge bort dom direkt. Det blev lixom inte det där stämnnigen som kommer när man låter presenterna ligga inslagna sådär en 2 veckor innan jul. Mystiken som i vanliga fall tätnar runt första advent, små barn som med tindrande ögon går och klämmer på paketen. (Nä det där sista  brukar inte hända då jag slår ihjäl den jäveln som rör mina paket) Men icke. Det sista paketet slog jag in EFTER kalle anka. Jag är en usel tomte. Bättring till nästa år.

Julafton utvärdering: Det var ÅKEJ. Jag hade inte lagt ner så mycket energi på en sk önskelista, vilket syntes då alla paket var utdelade och min hög var den minsta av alla barns, men som dock toppades av flest kuvert. Det bästa jag fick var en shoppingdag med mamma, precis vad jag önskat mig : )
Om man ska utvärdera julen i SVT så blir det nog ett åkej även där. Tyckte värden dög alldeles utmärkt. Det klockrenaste i tevetablån är Carl-Bertil Jonssons julafton. Har nog aldrig uppskattat det på samma sätt som i år. Sättet Tage Danielsson berättar på är så klockrent så jag blir irriterad.

Idag bär det av mot krusboda för mera julmat (och kanske en present?). Det är farbror Johan som bjuder in. Trevligt. God Jul.

Kommentarer
Postat av: wembi

det där lät ytterst trevligt!

2006-12-27 @ 01:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback